Zarejestruj    Zaloguj    Szukaj    FAQ

Strona główna forum » Sny, LD, OoBE » Techniki




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
 
Autor Wiadomość
 Tytuł: FILD
 Post Napisane: 18 sty 2010 21:38 
Offline
Administrator Snów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sie 2009 17:54
Posty: 296
Karma: 6

Lokalizacja: Łomianki
Oryginalny autor: -hargarts- na LD4All
Tłumaczenie: Fizyk

1. Idź spać:
- Musisz wykonywać tą technikę będąc jak najbardziej zmęczonym. Dla niektórych oznacza to 3 godziny po pójściu spać, dla innych 5, albo po prostu możesz próbować rano (trudniejsze).
- Może pomóc mówienie sobie, że obudzisz się po śnie (jak w technice MILD)... jeszcze tego nie próbowałem
- Próbuj odtwarzania delikatnej muzyki w tle gdy idziesz spać, jeśli masz zamiar obudzić się w trakcie snu REM. Upewnij się, że jest bardzo, bardzo delikatna i nie zawiera żadnego beatu/głosu.

2. To jest najtrudniejsza część techniki. Musisz znaleźć się w stanie, gdy czujesz się bardzo zmęczony, jakbyś mógł łatwo zasnąć. Aby to osiągnąć, albo musisz obudzić się w trakcie snu w nocy, ustawić budzik na czas, kiedy będziesz najbardziej zmęczony, albo użyć okresu śnienia rano.

2a. (Zawodne, ale łatwe jeśli się obudzisz) Jeśli zorientujesz się, że właśnie obudziłeś się w trakcie snu w środku nocy, albo nastawiłeś budzik żeby Cię zbudził, już powinieneś czuć się bardzo zmęczony. Przejdź do kroku 3. (Jeśli nie, po prostu idź spać. Możesz próbować relaksować się, ale nie sądzę, żeby to coś dało.)

2b. (najbardziej niezawodne) Jeśli ustawiłeś budzik na 3, 5 lub ilekolwiek godzin najlepiej na Ciebie działa, powinieneś obudzić się w stanie zmęczenia. Spróbuj się relaksować, a kiedy poczujesz, że jesteś bardzo blisko zaśnięcia, przejdź do kroku 3. Ale jeśli obudziłeś się i zupełnie nie czujesz się zmęczony, na Twoim miejscu poszedłbym spać.

2c. (trudne i zawodne) Jeśli obudziłeś się rano, możesz nie czuć się zbyt zmęczony. (Możesz być zrelaksowany, ale byłoby Ci trudno znowu zasnąć.) Aby znaleźć się w tym stanie "zmęczenia", powinieneś znów iść spać. Po około 30 minutach, obudzisz się ponownie. Tym razem gdy się zbudzisz (spróbuj się nie ruszać ani nie otwierać oczu), zrelaksuj się najbardziej jak to możliwe i sprawdź, jak bardzo czujesz się zmęczony. (Uważaj żeby znowu nie zasnąć.) Jeśli jesteś bardzo zmęczony, przejdź do kroku 3. W przeciwnym wypadku, idź spać i spróbuj znowu kiedy się obudzisz.

3. Zrelaksuj się. Kiedy poczujesz, że zaraz znowu zaśniesz (powinieneś tak się czuć już gdy się zbudziłeś), zacznij ruszać jakąś częścią ciała. Powinien to być bardzo mały, powtarzający się ruch. Polecam używanie palców.
- Oto, co robię: Wyobraź sobie granie na pianinie dwoma palcami: wskazującym i środkowym. Wciśnij jeden klawisz, pozwól mu podnieść się z powrotem, a w tym samym czasie wciśnij drugi. Po prostu graj na przemian palcami. Miałem rękę pod poduszką, kiedy tego próbowałem, ale jestem pewien, że będzie to działać w każdym miejscu. Po prostu upewnij się, że ruch jest bardzo mały i potrzebujesz bardzo mało energii żeby go wykonać. (Ja wykonywałem to moją prawą ręką)
- Kolejna uwaga: Kiedy ruszasz palcami, nie próbuj nic wizualizować, po prostu myśl sobie, że będziesz to robić przez 10-30 sekund, a później sprawdzisz, czy to sen.
- Nie wypowiadaj też w myślach wszystkiego co masz zamiar robić, ani nie odliczaj kiedy wykonujesz tę technikę... Po prostu powiedz sobie, że zrobisz RT za 10-30 sekund i zwyczajnie leż, ruszając palcami.
- Spróbuj skupić się na ruchu i na tym, aby się zrelaksować.
- Nie skupiaj się na próbie zaśnięcia (to będzie Cię rozbudzać). Skupiaj się na palcach, nie pozwól umysłowi wędrować.

4. Kiedy zaczniesz ruch, spróbuj się zrelaksować (tak bardzo jak możesz, ale nie zmuszaj się do tego. Nie staraj się zasnąć) i odczekaj ok. 10-30 sekund (cały czas ruszaj palcami). Przez ten krótki czas, mów sobie, że odczekasz ok. 10-30 sekund i zrobisz RT. (Nie odliczaj czasu w myślach) Kiedy 10-30 sekund minie, zrób RT z nosem (zatkaj nos i spróbuj zrobić wdech... jeśli się uda, jesteś we śnie). Jeśli RT pokaże, że nie śpisz, zwyczajnie spróbuj normalnie zasnąć przez kilka minut (żadnego ruchu ani RT) i spróbuj techniki jeszcze raz. Jeśli znów zawiedzie, idź spać i spróbuj znowu później tego ranka. Jeśli zadziała, powinno to zająć ok. 10-30 sekund. Nie leż, robiąc RT w kółko co 30 sekund, to tylko rozbudzi Cię jeszcze bardziej.
- Za pierwszym razem, kiedy to robiłem, myślałem że to nie zadziała. Po 10-30 sekundach, byłem wciąż pewien, że nadal próbuję zasnąć, ruszając palcami. Jednak kiedy zrobiłem RT, zorientowałem się, że to sen. Pomyślałem sobie "wow, jestem w LD, najwyraźniej to działa"
- 4 lipca 2004 zauważyłem, że kiedy zaczynam śnić, doznaję mrowienia na całym ciele.

5. Jeśli RT zadziała, spróbuj wyjść z łóżka...
- Zauważyłem, że rano, kiedy próbowałem we śnie wyjść z łóżka, budziłem się natychmiast, gdy tylko próbowałem się ruszyć. Jeśli to samo przytrafia się Tobie, spróbuj tego: kiedy uświadomisz sobie, że śnisz, dzięki RT, cały czas miej zamknięte oczy i zatykaj nos. Oddychaj przez nos. Odczekaj 10-30 sekund i spróbuj zwizualizować swój pokój (jakbyś patrzył na niego przez zamknięte oczy). Obraz powinien powoli się pojawiać, a kiedy już się pojawi, spróbuj wyjść z łóżka - nie powinieneś już się budzić.


UWAGA: Kiedy to zadziała, świat rzeczywisty (gdzie ruszasz palcami) zostanie przeniesiony do świata snu (Będziesz śnić, że wciąż ruszasz palcami i relaksujesz się).

Niektórzy ludzie mówią mi, że ruszają palcami i robią RT co 30 sekund... To nie jest to, co powinieneś robić. Jeśli pierwsze RT zawiedzie, przestań ruszać palcami i robić RT i spróbuj się relaksować przez parę minut, potem zastosuj technikę jeszcze raz. Jeśli znów zawiedzie, idź spać i spróbuj jeszcze raz później tego ranka. Mam nadzieję, że to pomoże.

Rzeczy do spróbowania: Zamiast czekać tylko 10-30 sekund, zobacz, co się stanie, jeśli zaczekasz więcej, np. 1-5 minut. (Kiedy odkryłem tę technikę, ciągle budziłem się z tego, co uważałem za rzeczywisty świat i uświadamiałem sobie, że to był tylko sen... Więc spróbowałem znowu, mówiąc sobie, że zaczekam parę sekund i zrobię RT... i zadziałało). Myślę, że to albo zadziała, albo nie, nie próbuj leżeć przez 20 minut ruszając palcami. Jeśli nie działa, idź spać, albo relaksuj się przez jeszcze parę minut.

Temat na starym forum.

_________________
Obrazek
Obrazek

LD: 36

Co to znaczy "otwarty umysł"


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: FILD
 Post Napisane: 25 maja 2010 14:34 
Offline
Śpiący

Dołączył(a): 25 maja 2010 14:09
Posty: 8
Karma: 0
najlepsza technika xD
wkręcam sobie w transie że los mi sprzyja i przyciągam sytuację najczęściej jak się da skrajnej senności pozwalającej zastosować FILDA i że LD murowane za każdym razem xD


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: FILD
 Post Napisane: 18 lis 2010 09:39 
Offline
Przebudzony

Dołączył(a): 27 sie 2010 22:02
Posty: 12
Karma: 0
Wczoraj wieczorem poszedłem spać, słuchając Adam Bytof - Pamięć Snów (m.in.
"programuje" godzinę obudzenia się w nocy). Pomyślałem, że chcę się obudzić o 3 w nocy. Po obudzeniu (nie pamiętam, która była godzina) zastosowałem tą metodę. Podziałało ^^ przeniosłem się do snu i byłem w nim chwile, ale nie zrobiłem RT i mnie obudziło.

Ogólnie polecam tą metodę :)

_________________
LD : 4 ^^ (ćwiczę)
1. LD: 14.10.2010
4. LD: 09.01.2011


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: FILD
 Post Napisane: 22 lis 2010 21:39 
Offline
Przebudzony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lis 2010 22:59
Posty: 26
Karma: 0
A takie pytanie, czy ta metoda daje takie "wspaniałe efekty" jak WILD ?
Na razie nie miałem żadnego LD ale bardzo tego chcę i właśnie waham się nad wybraniem WILD czy FILD :?:

_________________
Życie nieświadome nie jest warte tego, by je przeżyć.

Sokrates


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: FILD
 Post Napisane: 23 lis 2010 00:27 
Offline
Kreator Snów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 paź 2010 16:51
Posty: 218
Karma: -5
Nie polecam ci WILDa na poczatek.

Najlepsze na poczatek sa MILD i(chyba)FILD

_________________
LD = 1 LICZE OD 2008, pierwszy - 18.07.2011
Sny w czesci swiadome = 7 LICZE OD 2008
or/]


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: FILD
 Post Napisane: 23 lis 2010 02:52 
Offline
Kreator Snów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sie 2009 18:08
Posty: 268
Karma: 4

Lokalizacja: Poznań
Pragnący napisał(a):
A takie pytanie, czy ta metoda daje takie "wspaniałe efekty" jak WILD ?
Na razie nie miałem żadnego LD ale bardzo tego chcę i właśnie waham się nad wybraniem WILD czy FILD :?:


Zacznij od dziennika snów, który poprawi Ci pamięć tego, co się śniło; także od wykonywania RT czyli reality testów. WILD i FILD to za ciężkie tematy jak na początek, moim skromnym zdaniem.

_________________
Obrazek


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: FILD
 Post Napisane: 26 lis 2010 12:35 
Offline
Przebudzony

Dołączył(a): 23 lis 2010 11:58
Posty: 22
Karma: 0

Lokalizacja: Piła
Polecam, RT, zawsze i wszędzie, wystarczy,że będziesz nawet w trakcie normalnego życia, zatykał nieraz nos i starał się oddychać, ja miałem już to tak opanowane,ze sprawdzałem co godzinę, trochę głupie, ale za to potem w trakcie zwykłego snu, myślisz,że to normalne życie robisz RT a tu nagle ząk bo da się oddychać.
Dziennik snów bardzo dobra sprawa już po około 20 zapamiętanych snach zauważyłem co się w nich powtarza, a mianowicie w każdym śnie gdzie nawet na 3 planie jest mandarynka.
Teraz nawet w codzienności kiedy zobaczę mandarynkę robię RT pomocne bardzo.
Jeśli próbujesz LD a nie wychodzi jak najbardziej załóż dziennik snów.
FILD jest fajny ale ci którzy w LD jeszcze nie byli, nie dadzą rady w nim pozostać dłużej, będą zbyt podnieceni całą sytuacją, a FILD według mnie jest jednym z naj mniej stabilnych LD.

_________________
Co noc po kilka ;<
OOBE1


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: FILD
 Post Napisane: 04 gru 2010 20:36 
Offline
Przebudzony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 gru 2010 19:30
Posty: 11
Karma: 0
FILD wydaje się banalnie prosty. Ostatnio jednak ilekroć się do niego przymierzam nie zdążę pomachać palcem i zasypiam. Wczoraj chciałam się doprowadzić do stanu snu graniczącego z jawą, użyłam kotwicy, ale to nic nie dało, spałam jak dziecko. Kiedyś byłam już tak blisko, pojawiło się uczucie wirowania, jakby. Ale niestety albo się zbyt podnieciłam, albo przestraszyłam ;). To było taak dawno...


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: FILD
 Post Napisane: 24 gru 2010 20:51 
Offline
Przebudzony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lis 2010 22:59
Posty: 26
Karma: 0
A czy przy FILD można użyć "kotwicy" czy raczej nie ?

_________________
Życie nieświadome nie jest warte tego, by je przeżyć.

Sokrates


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: FILD
 Post Napisane: 25 gru 2010 03:16 
Offline
Administrator Snów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sty 2010 01:18
Posty: 1033
Karma: 13

Lokalizacja: Lubelskie/Mazowieckie
Masz na myśli jakąś dodatkową? Spróbuj, zakazu nie ma ;)

_________________
"To, że masz otwarte oczy nie znaczy, że nie śpisz. Trzeba jeszcze przetworzyć obraz przekazywany nam przez oczy, by zrozumieć co się dzieję w naszym otoczeniu. Jak sobie z tym radzisz? Rozejrzałeś się już?"
Obrazek
LD = 129 \o/


Góra 
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Strona główna forum » Sny, LD, OoBE » Techniki


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

 
 

 
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron