Zarejestruj    Zaloguj    Szukaj    FAQ

Strona główna forum » Przebudzenie » Ja właśnie to » Gry




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
 
Autor Wiadomość
 Tytuł: RTSy
 Post Napisane: 10 sie 2010 13:32 
Offline
Administrator Snów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sie 2009 17:48
Posty: 844
Karma: 7

Lokalizacja: Łódź
Za słuszną wskazówką Gareta, można równie dobrze ponaginać o grach tutaj.

Z mikro jest sprawa taka, załóżmy, że masz jednostkę, która strzela i masz jednostkę która atakuje tylko w zwarciu (taki marine i taki zergling). Oczywiście, zerglingi będą silniejsze z bliska niż taki marine, który strzela. Całe mikro polega na tym, żeby tak pokierować jednostkami, żeby wykorzystać każdą słabość wrogiej jednostki i każdą przewagę swojej. I tak, marines powinni ustawiać się na rampach gdzie wybijając zerglinga jednego po drugim nie dadzą w ogóle dojść do marines. W otwartym polu marines powinni zawsze uciec od zerglingów, bo nie mają żadnych szans. Z kolei gość kierujący zerglingami powinien wykorzystać ich szybkość, żeby zaskakiwać przeciwnika. Zerglingi łatwo przemieścić i zajść gdzieś od tyłu wojsko przeciwnika, żeby nie mógł się wycofać.

Właśnie Starcraft z tego słynie. W pierwszej części, kiedy można było zaznaczyć max 12 jednostek na raz, mikro było potrzebne jeszcze bardziej. Ale w drugiej też tego nie brakuje. Wciąż można ustawić dwa zealoty gdzieś w ciasnym przejściu i wymordować zastęp zergów.

W innych grach często brakuje tego elementu. Zaznaczasz gazylion jednostek i ruszasz na wroga, po prostu klikając w co bądź a o zwycięstwie decyduje przewaga liczebna.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: RTSy
 Post Napisane: 10 sie 2010 13:40 
Offline
Kreator Snów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2010 18:07
Posty: 297
Karma: 2
Lub bardzo znane micro: ruch i atak naraz. Przemieszczasz się i co pół sekundy atakujesz.

Tutaj właśnie filmik z SC 1

_________________
LD od 01.01.2010r. >18<
Mój dziennik snów świadomych
Próba WILD'a


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: RTSy
 Post Napisane: 10 sie 2010 16:31 
Offline
Senny Podróżnik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06 cze 2010 15:50
Posty: 159
Karma: 0
no dobra, ale mowicie ze w WH 4k DoW tego nie ma? szczerze powiedziawszy mi się nigdy nie chce rozkminiać kto z kim ma walczyć i jak, żeby było najlepiej. poprostu napieprzam ile się da i czym się da :P wiem, ze pewnie wg was to jest godne potepienia no ale trudno ;) np teraz wrocilem do starego dobrego warcrafta III. gram ludzmi i praktycznie tylko produkuje krasnoludzkich strzelcow i jakiegos uzdrowiciela ;p a tak to rozwijam bohatera zeby byl the best bo wtedy nie ma ch**a :D
no ale oczywiscie w calym swoim lamerstwie gram z wrogiem na easy ;)

_________________
LD: 5
Niespodzianka! -- A właściwie to po co tu zaglądasz? O.o -- Niespodzianka!


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: RTSy
 Post Napisane: 10 sie 2010 17:11 
Offline
Pan Snów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2010 00:58
Posty: 308
Karma: 3
Warcraft 3 ma banalnie prostą kampanię, dlatego strategia typu nabudować-ile-wlezie-i-heja-na-wroga jest wystarczająca.
Ale jeśli gra się już PvP, to widać jak bardzo ta gra nastawiona jest na odpowiednie wykorzystanie jednostek, nie tylko pod kątem samej walki, ale i specjalnych umiejętności. Do tego dochodzi jeszcze wyścig z przeciwnikiem o expa na bezstronnych jednostkach przed pierwszą konfrontacją itp. W sumie to w Polsce W3 niespecjalnie się przyjął jako gierka na multi, a szkoda, bo pod niektórymi względami jest lepsza od SC.

_________________
Obrazek
może i mam kurna łibu sygnaturę, ale jest epicka i już

Urwali mi frędzel od pledu.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: RTSy
 Post Napisane: 10 sie 2010 17:19 
Offline
Senny Podróżnik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06 cze 2010 15:50
Posty: 159
Karma: 0
no dobra, ale jesli chcialbym sie dowiedziec ktorymi jednostkami naprzeciw ktorych walczyc itd, to skad mam to wiedziec? probujac poszczegolnych? jesli tak to ja dziekuje ;)

_________________
LD: 5
Niespodzianka! -- A właściwie to po co tu zaglądasz? O.o -- Niespodzianka!


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: RTSy
 Post Napisane: 10 sie 2010 17:42 
Offline
Pan Snów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2010 00:58
Posty: 308
Karma: 3
To też, ale sporo można wydedukować. Patrz na typy broni i pancerza. Np. bronie przebijające dobrze sprawdzają się przeciw ciężkiemu pancerzowi, ale na lekki są do bani.
Trzeba obserwować, wybalansować armię i bić tam, gdzie zaboli najbardziej.

_________________
Obrazek
może i mam kurna łibu sygnaturę, ale jest epicka i już

Urwali mi frędzel od pledu.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: RTSy
 Post Napisane: 10 sie 2010 17:47 
Offline
Senny Podróżnik

Dołączył(a): 10 lip 2010 19:40
Posty: 147
Karma: 1
Wydaję mi się że StarCraft był na tapecie ponieważ to pierwsza gra z tak rozbudowaną mechaniką w której praktycznie każdy ruch może decydować o porażce czy zwycięstwie, i nikt nie mówi że Warhammerze tego nie ma, tym bardziej w CoH, inna sprawa że żeby wyłapać te wszystkie strategie, co najlepiej się sprawdza przeciw czemu wpływ terenu i inne niuanse rozgrywki, to trzeba trochę posiedzieć nad multi, bo w kampanii wałkujesz ciągle to samo i właśnie przechodzi się je zazwyczaj w sposób opisany wyżej przez ciebie.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: RTSy
 Post Napisane: 10 sie 2010 18:04 
Offline
Pan Snów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2010 00:58
Posty: 308
Karma: 3
Starcraft tak naprawdę nie jest aż tak rozbudowany w porównaniu do innych RTSów z tamtych czasów. W gruncie rzeczy większość skilla opiera się tam na poznaniu i wtopieniu się w zegarkową rozgrywkę (patrz massuowy filmik). Za to jest bardzo dynamiczny i zbalansowany i to chyba jest głównym powodem jego sukcesu.
BTW: Graliśta kiedyś w Dune 2? Gierka uznawana za pierwszy pełnokrwisty RTS, powstała w 1992, a miała mnóstwo bajerów, których nie uświadczyłem w wielu późniejszych odsłonach gatunku. Pudłujące jednostki, progi HP, przy których zmieniała się siła rażenia, rozbudowa bazy bez użycia workerów i różne inne.
No i moja ulubiona defensywa - rozjeżdżanie piechoty wroga kombajnem : D

_________________
Obrazek
może i mam kurna łibu sygnaturę, ale jest epicka i już

Urwali mi frędzel od pledu.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: RTSy
 Post Napisane: 10 sie 2010 19:32 
Offline
Administrator Snów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sie 2009 17:48
Posty: 844
Karma: 7

Lokalizacja: Łódź
Tu nie chodzi w ogóle o mechanikę, tylko o pewną specyfikę rozgrywki. W Starcrafcie liczy się absolutnie każda rzecz. I jeśli dobrze zagrasz i zrobisz Tossem dropa templarów od dupy strony przeciwnikowi, walniesz 2 stormy i może być gg, przeciwnik nie odratuje sytuacji. Właśnie w tym Starcraft jest specyficzny, pierdyliard akcji na minutę, latasz po mapie jak głupi, kopiesz na mainie, naturalu i na expach, bronisz tego wszystkiego i organizujesz dwa dropy i sześć raidów na raz. Żeby dobrze grać w SC trzeba mieć ponadprzeciętne ogarnięcie tego wszystkiego. W grze multi decydują sekundy czy pierwszy postawisz extractor grając Zergiem.

W Warhammerze, którego tutaj porównujesz nie ma tego elementu, lub jest w znikomym stopniu. Zacząć należy od tego, że kierujesz całymi squadami, a nie pojedynczymi jednostkami. Mapy też są inne, nie ma takich charakterystycznych miejsc, nie ma ramp. Rampa w SC jest jak zbawienie. Inna też jest skala, w SC stawiasz np. 6, 7 fabryk bo jak tego nie zrobisz to z niczym nie zdążysz. W Warhammerze nie ma takiej szybkiej akcji.

W Warcrafta III nie grałem długo, ale potwierdzam słowa Ramiela.

BTW. polecam Headsthot TV. Fajne replaye, komentarze na żywo dobrych ligowych meczy.


Aktualnie na live leci właśnie komentarz replayów WCIII:

http://headshot.pl/p.live:q=high:.html

Tutaj mecze w SC:BW http://headshot.pl/p.video:foid=45:.html

Na samym początku polska liga WCG, polecam popatrzeć jak się gra w lidze.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: RTSy
 Post Napisane: 10 sie 2010 22:29 
Offline
Senny Podróżnik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06 cze 2010 15:50
Posty: 159
Karma: 0
dzięki yeld :) tym tekstem ostatecznie przekonałeś mnie, żebym nie kupował starcrafta :D ja chce mieć przyjemność z gry a nie napierdalać nie mając nawet czasu na zastanowienie ;)

_________________
LD: 5
Niespodzianka! -- A właściwie to po co tu zaglądasz? O.o -- Niespodzianka!


Góra 
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona


Strona główna forum » Przebudzenie » Ja właśnie to » Gry


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

 
 

 
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron